آغاز تعلیق دانشجویان حامی فلسطین از تحصیل در دانشگاه کلمبیای آمریکا مخالفت بن سلمان با کوچ اجباری فلسطینیان عملیات جدید حزب الله لبنان علیه مواضع رژیم صهیونیستی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) عفو بین الملل: اسرائیل از تسلیحات آمریکایی علیه غیرنظامیان استفاده کرده است پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد + فیلم درگیری شدید در تظاهرات مخالفان نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی + فیلم (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) هلاکت ۲ نظامی صهیونیست در مرکز غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست سخنگوی سازمان ملل: امیدواریم توافق آتش بس در غزه ایجاد شود آمار شهدای امروز حمله‌های رژیم صهیونیستی به غزه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک کشتی در سواحل یمن مورد هدف قرار گرفت (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو تخریب شد بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد توقف تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی تلاش بایدن برای جلوگیری از صدور قرار دستگیری نتانیاهو هشدار خانواده‌های اسرای صهیونیست: کابینه اسرائیل فرصت تبادل اسرا را از دست ندهد حزب الله پایگاه خربه ماعر را زیر آتش سنگین قرار داد (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیشروی نیرو‌های روسیه در شرق اوکراین ادامه دارد ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
سرخط خبرها

آخرین وضعیت پروژه مترو «مشهد- گلبهار-چناران» (۱۱فروردین۱۴۰۳) | وعده تازه درباره زمان پایان پروژه

  • کد خبر: ۲۱۹۲۹۶
  • ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
  • ۱۹
آخرین وضعیت پروژه مترو «مشهد- گلبهار-چناران» (۱۱فروردین۱۴۰۳) | وعده تازه درباره زمان پایان پروژه
استاندار خراسان رضوی و سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید کشور با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، امروز شنبه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۳یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی و سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید کشور در محل استانداری با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی اعلام کرد: با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه ویژه بر خدمات زیرساختی و زیربنایی شهر‌های جدید، اجرای پروژه قطار برقی مشهد گلبهار چناران تسریع می‌شود. در همین زمینه در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ تفاهم نامه تکمیل کار‌های باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) امضا شد.

سرعت ۱۴۰کیلومتری برای مترو مشهد گلبهار

سعید غفوری، سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید کشور در این دیدار اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه این پروژه ملی، براساس کار کارشناسی و نشست‌های تخصصی همکاران شرکت عمران شهر‌های جدید و گلبهار برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر پروژه و استفاده مردم، این پروژه در مرحله اول به‌صورت «ریل‌باس» بعد از ریل‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین گفت: همزمان با بهره‌برداری بحث الکتریکال و سیگنالینگ مسیر هم پیگیری خواهد شد تا هدف اصلی که استفاده از ظرفیت قطار برقی با سرعت ۱۴۰ کیلومتر است نیز انجام شود.

وعده پایان پروژه قطار برقی مشهد گلبهار تا پایان دولت سیزدهم

غفوری در همین راستا افزود: در اواخر سال گذشته تفاهم نامه‌ای با موضوع تکمیل کار‌های باقیمانده عمرانی و تأمین ناوگان با قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) انجام و ابلاغ گردید تا شاهد بهره‌برداری از پروژه ملی قطار برقی مشهد به شهر جدید گلبهار تا پایان دولت سیزدهم باشیم.

رئیس هیئت‌مدیره شرکت عمران شهر‌های جدید کشور درباره آخرین وضعیت این پروژه ضمن اشاره به اینکه تملک ۹۸ درصد مسیر پروژه قطار برقی به‌صورت کامل انجام شده‌است اعلام‌کرد: در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توانیم ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: در قسمت کار باقیمانده تونل از ۴ کیلومتر اشاره شده درحال‌حاضر ۱ کیلومتر حفاری به‌صورت اتریشی به‌صورت کامل انجام شده‌است.

مطالبه گری استاندار برای افزایش سرعت پروژه

یعقوبعلی نظری در این دیدار که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی، فرماندار، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار و سرپرست شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز حضور داشتند، اظهار کرد: رویکرد استان این است که همه دستگاه‌ها با داشتن اختیارات لازم ماموریت خودشان را پیش ببرند و مدیریت استان در صورت لزوم فقط حمایت کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: مشکلات محلی به جای اینکه برای گره‌گشایی به مرکز ارسال شوند، می‌توانند با برنامه‌ریزی درست و به موقع در سطح شهرستان به سمت مرتفع شدن حرکت کنند.

وی ضمن بیان اینکه از مجموعه مدیریتی شهرستان گلبهار انتظار می‌رود که با سیاست‌گذاری و مدیریت درست بهترین عملکرد را داشته باشد، خاطرنشان کرد: برای افزایش سرعت پروژه‌ها لازم است، بسته عملیاتی جبرانی در همه بخش‌ها تنظیم شود.

ابراهیم قاسم‌پور فرماندار شهرستان گلبهار نیز که در این دیدار حضور داشت در خصوص دو موضوع لزوم استقرار ادارات در این شهرستان و بیشتر شدن اختیارات مجموعه شرکت عمران نکاتی را بیان کرد.

عمر دراز قطار برقی مشهد گلبهار

لازم به ذکر است پروژه قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار چناران در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شد.

قطار برقی مشهد-گلبهار- چناران یکی از طرح‌های دولت‌های قبل بود که وعده اتمام آن تا پایان‌کار دولت دوازدهم داده شده بود و بنا بود شهر جدید گلبهار به متروی مشهد متصل شود و حدفاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شود، در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شد تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌نحوی به خط آهن مشهد - گرگان متصل شود.

این پروژه مانند بسیاری از پروژه‌های زیرساختی بنا بود از طریق فاینانس خارجی تأمین اعتبار شود، اما طرف چینی از این پروژه مانند دیگر پروژه‌های ریلی عقب‌نشینی کرد تا مسیر تأمین اعتبار این پروژه ریلی تغییر یابد و این امر مهم شکل نگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
شکر پنیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
8
بهتر که شرکت چینی عقب نشینی کنه.مگه خودمون نمیتونیم کشورمونو بسازیم.اونا احتمالا ده برابر هم در ازاش میخواستن.
"کلاغ که از درخت گردو قهر کنه سالی صدمن منقعت صاحبش"امیدوارم اونایی که منفعت ایران ومردمشو میدن کشورای مختلف،به خودشون بیان
Reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
9
این پروژه هم مثل پروژه های بی پایان دیگه بیشتر از 10 سال از شروعش میگذره معلوم نیست کی قراره تموم بشه و راه اندازی بشه ???
اکبر
United States of America
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
13
حدود۱۹سال می گذردهمه قول بزودی رامی دهندشایدعمرماکفاف دیدن وشنیدن سوت قطارراندهد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
1
8
خداکنه تانمردم یک باربامتروازگلبهاربیام مشهد
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
8
اگراصفهان بودالان بحث مرمت تعویض واگن بود???
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
1
7
این پروژه در مرحله اول به‌صورت «ری لباس» بعد از ریل‌گذاری به بهره‌برداری خواهد رسید.
آقایان عقل کل.
این «ریل باس» است نه «ری لباس»
علی پورعباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
ممنون ... ده بار خوندم متوجه نشدم.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
0
6
مردهست وحرفش.ببینیم و تعریف کنیم.لابد اینم وعده انتخابات برای اردیبهشت ملت شریف و همیشه در صحنه هست.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
0
9
زمان این پروژه متاسفانه خیلی طولانی شده دولت‌ها هم در اجرای آن ناتوان بوده اند اگر چینی‌ها قبول می‌کردند یک ساله ساخته بودند
محمد
United States of America
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
0
9
پندارم این پروژه تا ظهور امام زمان طول بکشد سی سال است این پروژه به طول کشیده یک مقدار بودجه می گیرندهزینه می کنند این قدر طول می کشدتا بودجه بعدی که اون بودجه اولی از بین رفته
سیدغلامرضا بحرینی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
0
8
انشالله وعده و وعید مسئولین درخصوص راه اندازی مترو گلبهار تا پایان ریاست جمهوری آقای ریئسی تحقق یابد این جاده تنگ وشلوغ درشآن مشهد کلان شهر و ام القری شیعیان جهان نمی باشدهمچنین امیدوارم با افتتاح بزرگراه (مشهد گلبهار) دل مردم منطقه شاد گردد اینها الویتهای ضروری وحق مردم است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
1
1
اون چیزی که اظهر من شمس هست اتمام این پروژه تا طهور امام زمان طول خواهد کشید
هرگز این پروژه تمام نخواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
1
2
اون چیزی که اظهر من شمس هست اتمام این پروژه تا طهور امام زمان طول خواهد کشید
هرگز این پروژه تمام نخواهد شد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
0
3
با سلام این مثل وعده‌های دولت پوچ و تو خالی هست در سال ۹۷ در گردهمایی بزرگی که به مناسبت تشویق مردم برای پیاده روی عمومی صورت گرفت استاندار وقت در جمع خبرنگاران و مردم حاضر در پیاده روی عمومی قول داد اوایل سال ۹۹ الی ۱۴۰۰ این پروژه سریعتر به مردم تحویل داده شود ... ولی الان سال ۱۴۰۳ شد ... بودجه این پروژه و پروژه های دیگر کجا میرود ... شما نیاز به تونل کندن نداشتید می خواهید از یک راه مسطح یک ریل خط آهن بکشید تا چه زمانی وقت و هزینه لازم دارید .....بیایید و شفاف بگویید که مردم امیدوار به راه اندازی این پروژه نباشند ..... تا زمان ظهور حضرت مهدی علیه السلام آیا کاری صورت خواهد گرفت ... خدا میداند ؟؟؟؟؟
یک بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۷
0
3
حیلی واضح هستش که مثل سایر وعده های سر خرمن این پروژه هم به سرانجام نخواهد رسید چراکه اولا تا به اکنون چند بار بودجه تخصیص یافته شده به این کار ولی با جادوگری هیچ اتفاقی نیفتاده و بودجه هم غیب شده .
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
0
3
اگه پروژه دست عربستان یا امارات بود،یکساله با پیشرفته ترین امکانات به بهره برداری می رسید،ولی ما اینجا فقط شعار و وعده دروغ میشنویم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
0
3
بشنو وباورنکن
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
0
2
مثل همیشه بی کفایتی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۳
0
0
قضیه مثل مسکن مهرکلبه سازان نوربدیع است ک17سال درزمین رایگان دولت برای قشرکم درآمدخانه می سازندبعدکم کاری وبی تعهدی خودشان رابه گردن اعضاءناواردبه اساسنامه می اندازندوبه نرخ روزودلارازاعضاءپول می گیرندوبازتحویل نمیدهندشماپیداکنیدپرتغال فروش راپشت متروگلبهارراهم بایددنبال پرتغال فروش به گردید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->